Абревіатура масла ACEA "простими" словами.
Історія виникнення
ACEA це скорочення від французького Association des Constracteurs Europeens des Automobiles, тобто Асоціація європейських виробників автомобілів. Організація створювалася для лобіювання інтересів автовиробників і розробки єдиних стандартів. Серед них був і масляний. Щоб масла отримали сертифікацію за ACEA, потрібно пройти певний перелік лабораторних тестів і досліджень. Проходження контролює EELQMS (European Engine Lubricant Quality Management System) - організація, відповідальна за сертифікацію і визначає лабораторії, в яких можна проводити тести масел.
Якщо будете шукати інформацію в мережі, то можете натрапити на те, що «останні» стандарти АСЕА датуються 2004, 2008 та іншими роками. Важливо: це застаріла інформація, яка легко перевіряється безпосередньо на сайті АСЕА. Зараз використовується стандарт 2016 року, який два роки мав статус «перехідного», щоб всі бажаючі виробники могли адаптувати свої продукти до нових вимог, але тепер набув чинності. Зазвичай стандарт оновлюють раз на чотири роки або за необхідності, коли в ЄС впроваджуються нові екологічні стандарти.
Класи по ACEA
В класифікації АСЕА є три класи олій: A/B, C і E:
A/B – це масла для бензинових і дизельних двигунів легкових машин, а також легкої комерційної техніки. Раніше класи A і B існували окремо – для бензину і дизеля. Але з 2004 року їх об'єднали. Також ці олії називають High SAPS – з підвищеним вмістом сульфатованих золи, фосфору, сірки. Кількість цих шкідливих речовин намагаються скоротити на догоду екологічним стандартам.
C– це масла для автомобілів з системами доочистки відпрацьованих газів. Олії такого класу продовжують життя каталізатора або сажового фільтра, але використовувати їх потрібно акуратно, тільки якщо ці компоненти стоять на вашій машині. У цей клас входять масла Low SAPS і Mid SAPS. Так як сульфатированная зола, сірка і фосфор «вбивають» каталізатори і сажеві фільтри, то їх концентрація обов'язково повинна бути нижче.
E – це масла для дизелів, які використовуються на вантажних автомобілях.
Категорії ACEA
A1/B1 – у стандарті від 2016 року ця категорія була скасована, тому що її вимоги повністю перекриваються категорією A5/B5.
A3/B3 – одна з найбільш поширених і популярних категорій, тому що підходить для більшості моторів. Це масла стабільної в'язкості незалежно від температури. Якщо виробник автомобіля дозволяє збільшення інтервалу заміни, то ці масла підтримують таку можливість.
A3/B4 – олії, які підходять для застосування типів з категорії A3/B3, але ще підходять для дизельних двигунів з прямим впорскуванням палива. За замовчуванням підтримують подовжені інтервали заміни.
A5/B5 – маловязкие масла для високофорсованих двигунів. Точно підтримує збільшення інтервалу заміни, але застосовувати їх потрібно акуратно. Тільки якщо автовиробник рекомендує саме ці олії.
C1 – масла з низьким рівнем SAPS, і зниженим показником високотемпературної в'язкості, що дозволяють економити паливо.
C2 – олії із середнім рівнем SAPS, і зниженим показником високотемпературної в'язкості, що дозволяють економити паливо.
C3 – аналогічні С1, але трохи більш в'язкі. Забезпечують стандартну економію палива.
C4 – аналогічні С2, але трохи більш в'язкі. Забезпечують стандартну економію палива.
C5 – нова категорія, яка з'явилася в 2016 році. Це масла з найнижчим рівнем SAPS, і з показником високотемпературної в'язкості ще нижче, ніж у C1. Забезпечують серйозну економію палива.
Які питання найчастіше виникають?
Часто возникающий вопрос – можно ли заменять продукты категории A3/B3 на масла A3/B4? Да, можно, но именно в таком порядке. Потому что A3/B4 – это A3/B3 + еще некоторые применения. Соответственно, в обратном направлении менять масла нельзя – возможно, если автопроизводитель рекомендует A3/B4, то ваш автомобиль попадает как раз в те самые дополнительные применения. Использовать A5/B5 можно, только если это рекомендует автопроизводитель. С любыми маслами категории С история похожая – ориентируйтесь исключительно на рекомендации производителей. И менять тут масла с одной категории на другую, скорее всего, не стоит. Несмотря на то, что С1 и С3 имеют схожие характеристики (как и С2 с С4), сложно определить как именно повлияют на ваш двигатель и расход топлива использование «нерекомендованного масла». Точно так же вы никогда не сможете оценить его влияние на ресурс катализатора или сажевого фильтра. С одной стороны, вы можете получить уменьшение расхода топлива, используя менее вязкое масло, а с другой стороны вы снизите срок службы катализатора или сажевого фильтра. Поэтому следовать рекомендациям автопроизводителей безопаснее всего.
- Ви шукаєте підходяще масло для двигуна або трансмісії? JB German Oil - хороший варіант ціна-якість.JBGERMANOILGmbH& CoKG— німецька компанія по виробництву мастильних матеріалів, розташована в місті Виттенбург, недалеко від Гамбурга. Будучи дочірньою компанією HamburgerPetronordGmbH& CoKG, вона належить до представленої у світовому масштабі Marquard& BahlsAG, яка успішно працює протягом більш ніж 60 років у нафтовій та енергетичній сфері, кількість працівників якої в усьому світі перевищує 8.500 людина.Повна версія статті
- Як підібрати амортизатор Ланос , Сенс !Ми допоможемо розібратися при купівлі амортизатора в нашому магазині! Читай статтю !Повна версія статті